Muskarit ja musiikkiryhmät

Tervetuloa mukaan muskariin tai musiikkiryhmään! Opettajana toimivat musiikkipedagogit Helinä Haapala ja Satu Pirnes.

Muskaritoimintaa Tapiolassa

Muskarit

Elämyksellisissä ja iloisissa muskareissa…

• lauletaan
  • soitetaan
  • rytmitellään
  • leikitään
  • tanssitaan
  • liikutaan
  • kuunnellaan

…kullekkin ikäryhmälle sopivalla tavalla! Muskari tukee lapsen kokonaisvaltaista kehitystä. Musiikin peruselementit opitaan leikin ja ilon kautta.

Vauvamuskarissa tutustutaan musiikkiin värejä ja materiaaleja ihmetellen. Musiikin ja lorujen avulla opetellaan motorisia taitoja sekä tutustutaan maailman ilmiöihin. Yhteisessä hetkessä vauvan ja vanhemman suhde kasvaa.

Perhemuskarissa ja iltamuskarissa tuetaan perheen vuorovaikutusta, ja mukaan voi tulla koko perhe mummeineen ja kummeineen! Eri ikäisille lapsille soveltuvat värit ja materiaalit ovat vahvasti läsnä. Herätellään kaiken ikäisten lasten uteliaisuutta musiikkia kohtaan. Alle 1-vuotiaat voivat osallistua, mikäli mukana on myös sisarus.

Temppumuskareissa opetellaan erilaisia temppuja, kuten tunnelin alitus, sammakkoloikka ja kieriminen. Liikkuminen on näissä muskareissa suuressa roolissa, mutta musisointi (lorut, tanssit, laulut ja soitto) on kuitenkin pääosassa. Kaikkiin temppumuskariryhmiin osallistutaan yhdessä vanhempien kanssa.

Monitaiteellisissamuskareissa tutustutaan musiikkiin monipuolisesti leikin ja ilon kautta, kuvataide, ilmaisu ja tanssi ovat pääosassa. Tutustumme tunneilla erilaisiin taiteen muotoihin, kokeilemme erilaisia taidevälöineitä ja harjoittelemme ilmaisemaan itseämme musiikin tahdissa. Tunnilla harjoitellaan musiikillisten ja taiteellisten asioiden lisäksi keskittymistä ja ryhmässä toimimista. Monitaidemuskari on lapsen ikioma harrastus.

Tanssimuskarissa tutustutaan musiikkiin monipuolisesti leikin ja ilon kautta, tanssi on pääosassa. Teemme tunneilla lyhyitä koreografioita, joita lapset myös itse ideoivat. Tunnilla harjoitellaan musiikillisten asioiden lisäksi keskittymistä ja ryhmässä toimimista. Tanssimuskari on lapsen ikioma harrastus.

Uke/soittomuskareissa opetellaan soittamaan erilaisia soittimia, kuten kantele, piano, ukulele ja kitara. Soittomuskarissa soitetaan yhdessä ja erikseen, tehdään omia kappaleita ja nautitaan musiikista. Omia soittimia ei tarvitse. Soittomuskari on lapsen ikioma harrastus.

Musiikkiryhmät

Luova lava Uke

Luova lava on matalan kynnyksen esittävän taiteen harrastustoimintaa. Luova lava Uke-ryhmässä opitaan soittamaan ukulelea sekä lauletaan ja soitetaan muitakin soittimia lasten toiveiden mukaan. Lisäksi harjoitellaan hieman terveellistä äänenkäyttöä sekä tehdään omia lauluja. Ryhmä pääsee myös halutessaan esiintymään! Osallistujalla ei tarvitse olla aiempaa soittokokemusta eikä omia soittimia, mutta omiakin soittimia saa käyttää. Ryhmää opettaa musiikkipedagogi Satu Pirnes.

Katso myös Ukuset ukuleleryhmä!

Katso myös Varjorepertuaari-kuoro!

Osallistumismaksut

• Muskarit 45 min: 75 € / hlö / lukukausi
  • Muskarit 30 min: 60 € / lapsi / lukukausi

Sisarusalennus

• Lasten musiikkiryhmät: 50 € / hlö / lukukausi (koululaisten avustusten piiriin kuuluvaa kerhotoimintaa)
  • Aikuisten ukuleleryhmä Ukuset: 40 € / osallistuja / lukukausi

Ilmoittautuminen

Muskari- ja musiikkiryhmiin ilmoittaudutaan Nuorisoseurojen Puodin kautta. Lukukausimaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Ryhmät täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kaikkiin ryhmiin voi tulla ilman aikaisempaa musiikkitaustaa, kiinnostus musiikkiin riittää.

HUOM! Pienet muutokset lukujärjestykseen ovat mahdollisia, tarkista päivitetyt tiedot ajakohtaista-osiosta vielä ennen toiminnan alkamista. Ilmoittautuneille varmistetaan paikka sähköpostitse.

JklNs toimisto
jklseudunns@gmail.com

Aikataulut

Lukukausi alkaa viikolla 2 tai 3 ja ryhmät kokoontuvat 14 kertaa.

MAANANTAI

TORSTAI

Sekä

PERJANTAI

Lukukausimaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Linkki ilmoittautumiseen yllä aikataulussa.

Ryhmien kokoontumispaikka

Nuorisoseurantalo Keljon Tapiola:
Keljonkankaantie 10, 40530 Jyväskylä

Avoimet muskarit
Mäki-Matin perhepuistossa

Avoimet muskarit pyörivät eri puolilla kaupunkia ja järjestetään yhteistyössä asuinalueiden toimijoiden kanssa.

Ryhmiin ei ole ennakkoilmoittautumista, vaan voit vain pyörähtää paikalle ja maksaa käteisellä tai Mobilepaylla paikan päällä. Voit myös halutessasi tilata 10 kerran muskaripassin.

Hinnat:

• yksi lapsi 4 €
  • yhdistyksen jäsen / lapsen sisarus 3 €
  • muskaripassi 10 krt 36 €
  • muskaripassi jäsenhintaan 27 €

Opettajana toimii Helinä Haapala

Muskaripäivä on keskiviikko ja kellonajat seuraavat:

Mäki-Matin perhepuisto

• 9:30-10:00 Vauvat